4.7 Av 5.0 Betyg

BokatandhygienistSTOCKHOLM CITY

Tandhygienist i Stockholm på Kungsholmen. Behöver du ta bort plack, beläggningar eller tandsten eller får tips om dålig andedräkt, munhygien eller program för tobaksavvänjning.

• Ta skonsamt bort fläckar på dina tänder.
  • Förebygg hål, dålig andedräkt och tandköttssjukdomar.
  • Boka en tid idag och se hur vi kan förbättra din munhälsa!

Boka dintandvårdonline idag!

På våra kliniker får du högkvalitativ tandvård av några av de mest erfarna och pålitliga yrkesmännen i Stockholm. Vi använder endast den senaste och mest effektiva tekniken för att ge dig bästa möjliga vård och resultat.

Här kan du enkelt och smidigt växla mellan online bokning och se våra omdömen!

Akuttid

Boka en akuttid redan idag!

Vänta inte! Vid tandvärk är det viktigt att kontakta en tandläkare.

Boka Tid

Boka din behandling online!

Boka din tandvårdsbehandling online 24/7 dygnet runt.

Kontakta oss

Behöver du hjälp?

Om du har frågor eller behöver hjälp kan du kontakta oss.

Målet för våratandhygienisterfriskar munn!

Målet för våra tandhygienister är att du ska få en friskare mun, förebygga kariesangrepp och parodontit (tandlossning) med hjälp av vår behandling samt ge noggrann information om hur du kan ta hand om din munhälsa på bästa sätt.

Hur går en behandling till?Boka konsultation!

Under en behandling rengör tandhygienisten noggrant din mun genom att ta bort tandsten och eventuella missfärgningar. De mäter även dina tandköttsfickor för att se om du har några fördjupade fickor. Vid eventuella djupa fickor kan återkommande besök behövas. Efter besöket känner du dig ren och fräsch i munnen.

Är detNödvändigt ATTfå tänderna rengjorda?

Att inte gå till en tandhygienist och få tänderna rengjorda regelbundet kan leda till allvarliga problem. Bakterier byggs ständigt upp i din mun som måste avlägsnas för att inte orsaka  tandköttssjukdomar. Med tiden blir dessa sjukdomar svårare och dyrare att behandla än om man upptäcker dem i tid. Därför rekommenderar vi alltid alla ett besök hos tandhygienisten för att undvika detta.

Tandvård Stockholm Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse
Tandläkare Kungsholmen Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Våra Rekommendationer

Läs gärna omdömen från våra patienter | Family Dental Care
Din tandläkare Stockholm på Kungsholmen.

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Tack ALEX, för första gången kände jag mig trygg hos tandläkare tack vare dig, ditt sätt att jobba med patienter, framförallt att inte känna smärta. Du är bäst!

Mazes Rauf

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Trevlig personal, fräscha lokaler samt modern klinik. Bjöds även på en kopp gott kaffe medans jag väntade på min tur. Platsen är också i ett fint och relativt nybyggt område.

Farshad Samie

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Bästa tandläkaren! Har haft två olika under 4 års tid, båda superproffsiga, bra på att berätta vad som ska göras, lätta på handen och vänliga! En tandläkare som passar mig perfekt! 😀

Mia Jakobsson

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Otroligt bra & proffsigt bemötande när jag akut behövde hjälp när en del av min fyllning fallit ur. Kan varmt rekommenderas, speciellt Leg. tandläkaren Sia.

Margareta Kingham

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Fantastiskt bra bemötande. Professionell personal och kunniga. Fick lyssna på favoritsaker och titta på Tom & Jerry. Supertrevlig och snäll personal.

Jaffa Hooliganifer

Varför oss?

Family DentalCare

På Family Dental Care anser vi att alla förtjänar att ha ett vackert leende. Därför erbjuder vi prisvärd tandvård i Stockholm City på Kungsholmen. Vårt skickliga team av tandläkare förstår att varje patient har unika behov och vi tar oss tid att se till att varje behandlingsplan är skräddarsydd för dina behov.

Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Delbetala ditt besök med fast månadskostnad RÄNTEFRITT

Delbetala din tandvård

Hos oss kan du delbetala din tandvård räntefritt i upp till ett år. Allt för skapa tillgänglighet.

Erfarna & bra medarbetare

Vi på Family Dental har ett team av experter med många års erfarenhet inom området.

Få en tid på engång

Köerna till en privatklinik är kortare den offentliga tandvården.  Få vård redan samma vecka.

Boka akut tandvård Stockholm Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Vad innebär en professionelltandrengöring?

Tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tandköttet och tänderna för att se om allt är i ordning. Plack och tandsten avlägsnas med hjälp av olika metoder. Antingen manuellt med instrument som kallas curetter för att skrapa bort tandsten och plack, eller med ett ultraljud som vibrerar bort tandstenen. Behandlingen avslutas med att polera tänderna med polerpasta eller airflow för att få bort ytliga missfärgningar.

Hur ofta bör jag besöka enTandhygienist?i stockholm

Det är svårt att säga exakt hur ofta du bör få en professionell rengöring, men generellt sett rekommenderas det att alla får sina tänder rengjorda en till två gånger per år. Frekvensen beror på hur dina munhygienvanor ser ut samt hur lätt du bildar tandsten, vilket är väldigt individuellt. Du bör därför regelbundet besöka en tandläkare eller tandhygienist som kan utvärdera din munstatus och därefter rekommendera dig hur ofta du bör gå.

Tandvård Stockholm Tandläkare i Stockholm på Kungsholmen | Familydentalse

Dags för ett besök hos tandhygienist

• Upprätthåller ett friskt tandkött
  • Motverkar sjukdomar som leder till tandlossning
  • Förebygga tandlossning eller andra munbesvär

Dags för en undersökning?

Vad händer om jag inte får tänderna rengjorda?

Om du inte rengör ytan på dina tänder startar en inflammatorisk process. Detta leder till tandköttssjukdomar som gingivit eller parodontit – en allvarlig form av inflammation där käkbenet runt tanden bryts ner på grund av att ständig exponering av bakterier. Med tiden blir tanden lös och i värsta fall om åtgärder ej vidtas så förlorar du tanden.

Rengöring av tänderna

Vad är din uppgift mellan rengöring av tänder hos tandhygienisten?

Att borsta tänderna två gånger om dagen är det bästa sättet att hålla tänder och tandkött friskt, att använda en eltandborste är att föredra. Men man behöver även komplettera med hjälpmedel för att komma åt mellan tänderna där tandborsten ej kommer åt. Du och din tandhygienist går igenom vilka hjälpmedel som passar dig bäst där allt ifrån tandtråd